قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا

مطالب دیگر:
📗پاورپوینت زمان بندی سرعت (ویژه ارائه کلاسی درس علم تمرین)📗پاورپوینت آناتومی دستگاه عضلانی📗مجموعه قالب پاورپوینت آماده برای رشته های دامپروری و دامپزشکی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته دندانپزشکی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته برق📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته کشاورزی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته پزشکی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته شیمی و داروسازی📗تحقیق کاربرد آنزیم ها در صنایع غذایی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته علوم آزمایشگاهی📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته پرستاری📗تحقیق انواع سقف های بتنی📗پاورپوینت دوپینگ ورزشی📗تحقیق سیستم موقعیت یاب جهانی و کاربرد آن در مریخ📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته مدیریت📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته علوم تغذیه📗پاورپوینت كاربرد اهرم ها در بدن📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته مکانیک📗مجموعه قالب های پاورپوینت آماده برای رشته حقوق📗پاورپوینت حرکات دورانی (ویژه ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی)
مقالات مکانیک با فرمت DOC صفحات 50 بیشتر تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1 ، که در حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، بر...

مقالات مکانیک با فرمت DOC صفحات 50

بیشتر تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1، که در حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.

البته تعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجام داده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است. در سال 1953 میلادی، خلبانی به نام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار، از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است. وی این سرعت را با هواپیمای سکای راکت به دست آورد. در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ به سرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تا جهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند. اولین خلبانی که به سرعت سه برابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که با هواپیمای بل X-2، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت را شکست.

هواپیمای او ابتدا می بایست با یک هواپیمای مادر به سرعت و ارتفاع مناسب دست پیدا کرده و سپس از هواپیمای مادر پرتاب شده و به سرعت مورد نظر خود می رسید. بالاترین سرعت این هواپیما، 3.851 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 19 کیلومتری سطح دریا اندازه گیری شد. با وجود این موفقیت و شادی بزرگ، به دلیل این که خلبان آپت هیچ گونه تجربه ی پروازی با آن هواپیما را زا قبل نداشت، در هنگام بازگشت به پایگاه ادواردز، سرعت را به طور کامل کاهش نداد و در نتیجه این عمل، کنترل هواپیما از دست او خارج شده و هواپیما به صورت واژگون در آمد. در این حالت او سعی کرد که با صندلی نجات بیرون بپرد، اما دیگر دیر شده بود و خلبان همراه با هواپیمایش به زمین برخورد کرده و منفجر گردید و خلبان جان خود را از دست داد. اما روند دستیابی به سرعت های بالاتر، باز هم ادامه پیدا کرد و سرانجام هواپیمای X-15، در هفتم مارس 1961، سرعتی بالاتر از چهار ماخ یا 4.675 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 23 کیلومتری سطح دریا دست یافت. در این عملیات فوق العاده، کنترل هواپیما در دست کاپیتان رابرت وایت از نیروی هوایی آمریکا بود.